(...) Ik wil zo graag met iemand anders over Jezus praten. Op school lukt dat ge...

Ds. G. Herwig / Geen reacties

Vraag

Ik ben nog jong en zit op school. Toch heb ik Jezus als mijn Verlosser mogen aannemen door het geloof. Maar vaak voel ik me zo alleen op school. Het is een gewone christelijke school, maar als je anderen wijst op b.v. hun vloekgedrag dan krijg je als antwoord dat je niet zo vroom moet doen, en dat je maar dominee moet worden. Ik wil zo graag met iemand anders over Jezus praten. Op school lukt dat gewoon niet. Ik word overigens niet gepest; maar je alleen voelen op school is ook zwaar.

Antwoord

Wat mooi om van jou te vernemen, dat je de Heere Jezus hebt leren kennen als je persoonlijke Verlosser. Tot troost geef ik je mee, dat juist Hij weet wat (geestelijke) eenzaamheid was en is. Zo kan Hij als een barmhartige Hogepriester als geen ander medelijden hebben met onze zwakheden.

De wijze waarop wij in onze omgeving kunnen en moeten getuigen hangt soms af van die omgeving. Als je op school merkt dat er negatief wordt gereageerd op wat je probeert uit te dragen probeer het dan door je leefwijze: Wees vriendelijk, zorg dat ze je uitermate betrouwbaar en behulpzaam achten en bid voor hen! Van harte hoop ik, dat je buiten je school een vriendenkring hebt waar je wél openlijk kunt spreken over Wie de Heere Jezus voor je is. Eén ding is zeker: Als je van Hem bent zul je ook een stukje ‘lijden’ moeten/mogen dragen. Bedenk echter dat er tal van broeders en zusters in de Heere zijn elders in deze wereld, die dat soms letterlijk aan den lijve moeten ervaren. Bid je ook voor hén?!

Veel sterkte in de Heere.

Hartelijke groet,
Ds. G. Herwig