Familie wil niet bij belijdenis komen

Ds. P. van der Kraan / Geen reacties

Vraag

Op 13 maart a.s. doe ik belijdenis in een hervormde gemeente. Ik heb er bewust voor gekozen en ik ben er echt bewust mee bezig. Ik heb mijn familie uitgenodigd. Nu komt het probleem: Mijn vader en zus komen niet, mijn moeder wel “denkt ze” en mijn tante en oom “moeten er over praten”. Ik kan dit niet zomaar loslaten. Ik vind het vreselijk als ik ze niet in de kerk zie en om deze reden: Ik moet weliswaar het verbond aan met God maar ik hecht er waarde aan als ik mijn familie in de kerk zie zitten.

De familie van mijn vriend wil wel komen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zij wel de liefde in zich hebben om te komen en de vreugde met mij te delen terwijl mijn familie niet zou komen. Voor mij is het een strijd tussen mijn familie en God. Ompraten helpt niet want ze blijven volhouden dat ze niet willen komen. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste belijdenis-kandidaat,

Met jou voel ik de enorme pijn t.a.v. een zo belangrijk moment in je leven waarop degene die je nabij zijn er geen getuigen van (willen) zijn. Je vraagt wat je moet doen en daar zou ik graag op in willen gaan, maar helaas mis ik in je vraag de redenen waarom je vader en zus hebben laten weten niet te zullen komen, en je moeder mogelijk wel en je tante en oom er nog over moeten praten. Mag ik van jou hun motieven weten, dan kan ik een 'to the point' antwoord geven. Ik zie de aanvulling op je vraag graag z.s.m. tegemoet.

Vriendelijke groet en veel sterkte in deze strijd.

Tags in dit artikel:

belijdenis