Doop van aangenomen kinderen

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Waarom mogen aangenomen kinderen bij de Ger. Gem. in Ned. niet gedoopt worden? En hoe zit het met belijdenis doen van deze kinderen?

Antwoord

Antwoord: Wanneer aangenomen en geadopteerde kinderen een christelijke opvoeding krijgen en getrouw opgaan naar de kerk, zullen zij na het volgen van de gewone catechisaties geen belemmering ondervinden om toegelaten te worden tot de belijdeniscatechisatie en gedoopt mogen worden. Zij worden dan volwaardig kerkelijk lid in hun gemeente.

Met vriendelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp