Gemeenschap gehad en geen bloed verloren

dr. A. Logmans / Geen reacties

Vraag

Als je gemeenschap hebt gehad en je hebt geen bloed verloren, ben je dan nog maagd? Ik heb wel eens gehoord dat als je ontmaagd wordt, dat je daarbij bloed verliest.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Hier zijn veel onderzoeken naar gedaan, met namen ten behoeve van de islamitische gemeenschap. Ik heb er destijds iets over geschreven in "The British Medical Journal."

Ontmaagden gaat slechts in een kleiner deel gepaard met bloedverlies. Iemand is per definitie ontmaagd na gemeenschap, ook als er geen bloedverlies optrad. Anderzijds is ontmaagding niet altijd een situatie die gepaard gaat met (anatomische) verandering. Kortom, bij gynaecologisch onderzoek kun je bijna nooit met zekerheid zeggen of iemand maagd is of juist niet.

Dr. A. Logmans

dr. A. Logmans

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Rotterdam
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Gynaecoloog

Tags in dit artikel:

maagd