(...) wat wil God met mijn leven m.b.t. het te kiezen beroep?

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Graag wil ik een vraag stellen met het bepalen van je beroepskeuze. Ik heb een vriendin die al meer dan een jaar tobt om een beroep te kiezen. Meerdere beroepen lijken haar wel mooi om te doen, maar ze kan niet kiezen. De beroepen die ze op het oog heeft zijn op sociaal gebied. Zij zou graag iets willen waarin zij ook Gods wil kan doen en dat uitdragen. Ik zou haar heel graag willen helpen, maar ik weet niet hoe. Haar vraag is ook: wat wil God met mijn leven m.b.t. het te kiezen beroep?

Antwoord

Op deze vraag kan ik geen zinnig antwoord geven, behalve dan dat het niet slecht zou zijn om een sabbaticaljaar te houden om je daarop biddend te bezinnen.

Ds. J. Hoekman