Hulpmiddelen gebruiken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrij-gezellig(e) vrouw. Ik heb een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Wat jammer dat dingen vaak zo onduidelijk zijn of weggestopt. Ben een kind van God en wil graag zijn tien geboden naleven. Sinds een tijdje is het mijn duidelijk geworden hoe je met zelfbevrediging om mag gaan, zeer bevrijdend leven altijd in een kramp dat God mij zal straffen. Maar ben er nu achter gekomen dat ik dat zelf verzonnen heb. God heeft mij als vrouw geschapen dus ook mijn seksuele gevoelens daar mag ik mee omgaan zo lang het geen verslaving wordt. Nu vraag ik mij af mag je hulpmiddelen zoals een vibrator gebruiken en wie bepaald nou wat goed of slecht is?

Antwoord

Je bent door de Heere God als vrouw geschapen en daar horen ook die seksuele gevoelens en verlangens bij. Dat hoort dus bij je vrouw-zijn. Dat die gevoelens bij jou zo hoog kunnen oplopen dat het tot zelfbevrediging komt, is te begrijpen. Je kunt die zelfbevrediging dan ook als een soort van ‘noodoplossing’ zien.

Echter de werkelijke bedoeling van seksualiteit is dat je het als man en vrouw samen binnen een huwelijksband beleeft. Dat huwelijk is er in jouw situatie niet en dus kun je die seksualiteit zo dan ook niet beleven en dat geeft natuurlijk veel verdriet. Die seksuele gevoelens zijn daarmee niet weg en kunnen zelfs voor heel veel spanning zorgen. Zo kan het dan via de noodoplossing van de zelfbevrediging een uitweg vinden. Ik denk dat wanneer je daar dan vervolgens weer allerlei hulpmiddelen bij gaat gebruiken, je daarmee die noodoplossing niet laat staan. Je gaat dan de seks op jezelf als doel beleven. Met die hulpmiddelen gaat het daarmee al weer een behoorlijke stap verder en eerlijk gezegd heb ik daar best wel grote moeite mee.

Het is belangrijk om bij de bepaling of iets goed of slecht is je te laten leiden door hoe de Heere God de seksualiteit bedoeld heeft. Van daaruit kun je dan zelf bepalen, het blijft immers je eigen verantwoordelijkheid t.o.v. de Heere God of iets goed of slecht is.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging