Goede boeken over Israël

Ds. M. M. van Campen / Geen reacties

Vraag

Weet u misschien goede boeken over de staat Israël? Over de wonderen van de Almachtige van de laatste decennia daar? Ik ben daarin zeer geïnteresseerd aangezien er met Israël nog profetieën te vervullen zijn en gezien de situatie op dit moment. En dat er ook maar veel gebeden mag worden voor Israël. Dat hun ogen geopend mogen worden en zij zich tot de HEERE zouden bekeren.

Antwoord

Het is goed om Israël een wezenlijke plaats te geven in je aandacht en interesse, maar ook in je voorbede. Hier een greep uit de grote hoeveelheid literatuur over Israel in relatie tot de Bijbel in verleden, heden en toekomst:

1 Ds. P. den Butter, ds. E. F. Vergunst en ds. R. Boogaard, ”Zijn trouw aan Israël nooit gekrenkt”: een absolute aanrader!

2 Lance Lambert, “Israël is Uniek” (ook onmisbaar). Een Messiasbelijdende Jood schrijft over Israël. Prachtig boek.

3 Lance Lambert, “De dag breekt aan”.

4 Stichting Christenen voor Israël, “Am Israel Chai”.

5 Roger Liebi, “Jeruzalem, obstakel voor de wereldvrede”.

6 Henk v.d. Molen, “Met de Joden op Weg, van de wieg tot het graf, van feest tot feest en van eeuw tot eeuw”, een standaardwerk, prettig leesbaar en met enorm veel materiaal over het volk en de staat Israël.

7 Ds. M. van Campen en dr. G. C. den Hertog,  ”Israël, volk, land en staat”, terugblik en perspectief.

Ds. M. M. van Campen

Lees meer artikelen over:

boeken