Bezoeken van onzedelijke sites

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

In de Bijbel wordt gesproken over hoererij. Wat moeten we verstaan onder hoererij zoals in de Bijbel vermeld staat? Valt hieronder ook het bezoeken van onzedelijke sites?

Antwoord

Hoererij is in Bijbelse zin zo breed mogelijk (letterlijk en geestelijk) op te vatten.  De twee meest gangbare situaties zijn:

1. overspel van een (al dan niet getrouwde) man of vrouw (seksueel)

2. het aanhangen van afgoden en daarbij de Heere en Zijn dienst verlaten wordt in de Schrift aangewezen als niet minder dan hoererij.

Als de Heere Jezus spreekt van het (in je hart) al aanzien én begeren (!) van een andere vrouw, is dit niet minder dan overspel. Ook alles wat valse begeerte (opwinding; arousel) opwekt en zich op seksualiteit zelf richt, door het bekijken van sites, kun je hier onder verstaan. (Om jezelf te beschermen raad ik aan een gefilterde provider te kiezen).

Hoererij komt van het Griekse pornè, waarvan ons 'porno' afkomstig is. Alles wat afleid van de bedoeling van God aangaande de Bijbelse omgang met seksualiteit (tussen man en vrouw, maar ook in ons spreken over deze gave) is voor de Heere pornè.

Lees enkel de Concordantie (bijv. Trommius) maar eens na op het woord hoererij, en je hebt een helder antwoord op je vraag.

Ds. M. F. van Binnendijk

Lees meer artikelen over:

hoererijporno