Ik heb nu ruim twee jaar verkering met mijn vriend. De laatste tijd gaat het nie...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu ruim twee jaar verkering met mijn vriend. De laatste tijd gaat het niet goed tussen ons, we hebben veel ruzies en veel irritaties. Dit komt deels door mij omdat ik veel ups en downs ken, waardoor de relatie onder druk staat (al vanaf het begin van onze relatie). Mijn vriend geeft ook aan dat hij geen energie meer heeft en het zat is/begint te worden dat ik zo doe. Ook kan hij niet meer omgaan met de ruzies en irritaties. Het kost mij ook allemaal veel energie en ik heb het op dit moment ook niet meer. Het gevoel dat ik goed met hem kan praten is ook weg en ik schrijf meer dan dat ik met hem praat. We gaan er nu allebei een beetje aan onderdoor... Nu zitten we allebei met serieuze twijfels en serieuze gedachten om het uit te maken. Maar wanneer is het goed om het uit te maken? Ik ben bang dat als het uit is, dat ik hem dan wel ga missen. Maar als het aan blijft, ben ik bang dat de ruzies verdergaan, en dat wil ik ook niet...

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik denk dat je eerst echt eens aan jezelf moet gaan werken. Je schrijft eerlijk dat je veel ups en downs kent, waardoor de relatie onder druk staat. Je zuigt als het ware iedere keer je vriend mee in jouw ups en downs en je verwacht dan waarschijnlijk dat hij dan steeds meedeint op jouw gevoelens. Dat is niet niks. Ik kan me best voorstellen dat je vriend geen energie meer heeft, want in gedachten ziet hij dat een leven lang zo echt niet zitten en dat is goed te begrijpen.

Als het goed is, ben je er over en weer voor elkaar. Het kan niet zo zijn dat de een steeds maar ups en downs mag hebben en dat de ander die dan maar steeds moet opvangen. Dus ga eerst eens met jezelf aan het werk en zorg ervoor dat je wat stabieler wordt, eventueel met behulp van professionele hulp. Misschien wel goed om een time-out in te lassen zodat jullie allebei tot rust kunnen komen en je kunt bezinnen hoe verder te gaan in je relatie.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering