Kind van de duivel

Ds. J.L. Schreuders / 6 reacties

Vraag

Kan je een kind van de duivel worden? Zoja, hoe? En stel dat je je doopsel, communie en plechtige communie gedaan hebt, is het dan mogenlijk om dat ongedaan te maken en je te richten tot satan? Zoja, hoe?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller ,

Jezus zegt tegen Zijn tegenstanders: Gij zijt uit den vader den duivel, en gij wilt de begeerte van uw vader doen (Johannes 8:44). Die begeerte blijkt uit het vervolg van de tekst de leugen te zijn, want de duivel is een leugenaar en de vader van de leugen. Jezus zegt dat tegenover de pretentie die zij hadden, dat zij kinderen van Abraham waren. Jezus stelt daar tegenover dat zij kinderen van satan zijn. Kinderen van de duivel zijn dus al diegenen, die de werken van de duivel doen. Aangezien wij van nature allen het oor aan de duivel hebben geleend  kan men met recht zeggen dat wij allen zijn kinderen zijn geworden, zolang als je door genade geen kind van God werd door de vernieuwing van de wedergeboorte en door de aanneming tot kinderen in Christus. Wie dus nog in de zonden leeft is een kind des duivels.

Dat geldt ook als je gedoopt bent en communie hebt gedaan. Doop en communie/avondmaal (het gebruik van de sacramenten) maakt je op zich niet tot een kind van God. De Joden tegen wie Jezus zei dat zij kinderen des duivels waren, waren ongetwijfeld ook allen besneden en namen aan het Joodse pascha deel. Desondanks waren zij vreemd aan de kennis van God en Christus. Dat is niet zozeer de sacramenten ongedaan maken, maar veeleer een rechtstreeks ingaan tegen wat de sacramenten bedoelen en haaks daarop leven. Dat kan alleen veranderen als wij -zoals Gods Woord en de sacramenten ons leren- onze gebondenheid aan de duivel bij Jezus leren brengen en ons door Hem in de vrijheid laten stellen van de kinderen van God. Je bent dan uit het huisgezin van de duivel verlost en overgeplaatst in de familia Dei, het kindschap van God door Christus.

Hartelijk dank voor uw vraag en ik hoop, dat u/jij dit antwoord mag verstaan,
Ds. J. L. Schreuders

Ds. J.L. Schreuders

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Boven-Hardinxveld
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

duivel
6 reacties
EVA
Waarom een kind van de duivel worden? de vraagstelling is een beetje apart...
Zolang je God niet aaneeemt als je persoonlijke verlosser ben je nog een kind van de duivel hoef je niets voor te doen ja Jezus negeren....maar kan je nu al zeggen een kind van de duivel maakt je leven tot een hel, en daarna zal het al niet beter zijn, richt je op Jezus op Zijn volbrachte werk, Hij heeft de duivel overwonnen dus die heeft geen macht meer hij brult wel maar zijn tanden zijn er uit, en ze nagels zijn niet scherp Jezus is Heer, laat je overweldigen door Zijn liefde.
plderoos
Ja, het is mogelijk je als óngelovige tot satan te bekeren. Daar zijn ook (recente) praktische voorbeelden van. Als je je inlaat met dodenaanbidding of andere occulte zaken kun je daardoor bezeten raken en hele rare dingen gaan doen. Het wordt niet voor niets expliciet door God verboden. Daar moet je je dus verre van houden. Daar wil je ook helemaal niet bij horen, satan is een afschuwelijke gastheer die zijn gasten zonder pardon in de uitverkoop zet.

Maar het is onmogelijk dat iemand die het eigendom van Jezus is, en dat ben je als je in Hem gelooft, dat dat door iemand ongedaan kan worden gemaakt want, zegt de bijbel, al zijn wij ontrouw, Hij blijft getrouw want Zichzelf verloochenen kan Hij niet.

Het is ook onmogelijk dat iemand die gelooft zich tot satan bekeert want, zo zegt de bijbel elders: Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem.

Je kunt dus een kind van de duivel zijn, slechts het geloof in Jezus houdt dat tegen.
oscarku
Helder beantwoording.. Alleen dat geeft wel aanleiding tot de volgende vraag. namelijk kan je dan zeggen dat moslims-hindoes- etc kinderen van de duivel zijn. (met andere worden dat is A.. durft u dan ook B te zeggen)
adriano313
Beste vragensteller,
Voor mij klinkt je vraagstelling een beetje vreemd….
maar zoals eerder aangegeven, is elk mens door de zondeval een kind van de duivel. Totdat je je bekeert en Jezus Christus aanneemt als Heer van je leven. Dat klinkt voor sommigen misschien oorverdovend maar het is wel de waarheid. Paulus (en lucas) schrijft:

(Hand 26,18) Om hun ogen te openen ter bekering uit de duisternis tot het licht en van de macht van de satan tot God, opdat zij vergeving van zonden en een erfdeel onder de geheiligden zouden ontvangen door het geloof in Mij (Jezus).

(Efe. 5:8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts,)

(kol 1:13-14) 3 Hij heeft ons verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde, 14 in wie wij de verlossing hebben, de vergeving der zonden.

Deze benadering van Paulus geeft meer inzicht in de status van iemands geestelijke leven, maar geeft ook een doorkijk naar een uitnodiging voor een leven met JEZUS als persoonlijke HEER.

Neem daarom JEZUS Christus aan als Heer van je leven en bidt maar tot Hem of Hij in je leven wilt komen. Want Hij heeft je lief zonder dat je het misschien weet. De duisternis heeft je NIET lief, God’s Woord leert ons dat het bedrog is en een weg naar de eeuwige dood. Niet dat je er niet meer bent, maar dat je ziel pijnigt in een REDDINGLOZE Hel.

Ga dan voor Goud en nodig Jezus Christus uit in je leven!
Het zal je niet berouwen

P.S Lees het verhaal van Angelica Zambrano op onderstaande link maar eens, (link even kopiëren en in een urlbalk plakken)

http://www.divinerevelations.info/Documents/Prepare_to_meet_your_God/Dutch_PTMYG_Bereid_je_voor_om_je_God_te_ontmoeten.pdf

of kijk de film

http://www.youtube.com/watch?v=VOCGYjS5BZI
drernie
Ik vind de manier waarop deze vraag is geformuleerd uitermate dubieus en vermoed dat de vragensteller geen oprechte bedoelingen heeft. Waarom deze vraag dan ook wordt geplaatst is voor mij een raadsel.
linneke
Ik vind dit ook een hele 'enge' vraag.
lijkt mij meer 'duistere machten 'te maken hebben.
hopelijk niet voor de vraagsteller.