Verschil in opvattingen bij zendingswerkers

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over hoe om te gaan met het verschil in geloofsopvattingen in de zending. Ik ben belijdend lid van de Ned. Herv. Kerk (op GG) en op dit moment ga ik naar een baptistenkerk (om de eenvoudige reden dat ze hier in Engeland geen Ned. Herv. Kerk hebben waar ik me thuis voel. Ik ben hier in contact gekomen met IFES (International Fellowship Evangelical Students; een christelijke organisatie die onder studenten werkt) via een international café. Zo'n international café wordt gebruikt om onder andere het evangelie te verspreiden. Omdat ik waarschijnlijk voor langere tijd in Engeland blijf, wil ik iets meer doen, iets zinvols. Het is een mogelijkheid voor mij om betrokken te raken in dit stukje zendingswerk. De moeilijkheid voor mij is dat dit café uitgaat van een Anglicaanse kerk. Mijn vraag is dan ook: hoe gaan zendingswerkers om met het verschil in opvattingen over de Bijbel en over het geloof?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het lijkt mij een goede zaak om langs de middellijke weg gebruik te maken van de mogelijkheden het Woord van God uit te dragen.

Ik begrijp dat je wat terughoudend bent door de wat andere sfeer vanuit de Anglicaanse Kerk dan die je van huis uit gewend bent. Toch mogen we erop vertrouwen, dat -wanneer de Heere ons de gelegenheid schenkt en ons kan en wil gebruiken op bijzondere plaatsen- Hij daar ook zeker Zijn zegen aan wil verbinden.

Wel wil ik eraan toevoegen dat je er alert op blijft om vooral ook jezelf te blijven in de dingen die je van huis uit hebt meegekregen, in het bijzonder in je persoonlijke omgang met de Heere en Zijn Woord.

Het lijkt me ook raadzaam om eerst eens de sfeer te proeven van een Internationaal Café, voordat je een beslissing neemt. Zelf heb ik geen persoonlijke ervaring met deze vorm van zending.

Je sterkte en wijsheid toewensend,

Ds. M. F. van Binnendijk

Ds. M.F. van Binnendijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Stadskanaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Lees ook: het weblog 'Dominee in de bajes'

Tags in dit artikel:

zending