Eetprobleem

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een nichtje en ze is een paar dagen geleden naar me toegekomen omdat ze een probleem heeft. Ze vertelde me dat ze een eetprobleem heeft. Zelf heb ik dit ook meegemaakt in mijn gezin. Mijn oudere zus lijdt namelijk ook aan deze ziekte, genaamd anorexia. Ik wil haar helpen, maar ik zou niet weten hoe. Ik wil haar advies geven, maar ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik heb God gebeden wat te doen, maar ja de antwoorden komen niet echt uit de lucht vallen. Ik weet niet wat ik moet zeggen en heb geen idee van wat ik zou moeten doen. Het enige wat ik weet is dat ik er voor haar kan zijn. Maar ik vroeg me af wat jullie zeggen tegen iemand die met een probleem als deze naar jullie toekomen. En ik moest haar beloven dat ik het tegen niemand zou zeggen, maar ik heb echt hulp nodig.

Antwoord

Allereerst is het heel goed dat je naar haar hebt geluisterd, dat is al heel belangrijk. Vervolgens zou ik haar naar haar huisarts sturen en die kan zo iemand weer verder doorsturen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat je met haar mee wilt gaan naar de arts, misschien durft ze wel niet goed alleen en heeft ze zo wat steun aan je.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

eetstoornis