Mijn beste vriendin en vriend hebben twee jaar en vier maanden verkering gehad. ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn beste vriendin en vriend hebben twee jaar en vier maanden verkering gehad. Nu heeft mijn vriendin het uitgemaakt. Zij is blij dat het uit is, maar hij wil haar hoe dan ook weer terug! Hij praat met mij, zij praat met mij. Ze blijven alle twee mijn beste vrienden (op m’n eigen lieve vriend na) maar hoe moet ik met hen omgaan? Ik weet dat zij echt niet meer wil, maar wat moet ik tegen hem zeggen? Hij hoopt en denkt echt dat het nog goed komt! Hoe kan het ook zo plotseling overgaan bij mijn vriendin? Tenminste plotseling... op zich had ik het al aan zien komen omdat ze vaak mot hadden. Dit is best wel moeilijk, vooral voor hem. Voor haar natuurlijk ook omdat hij verder wil en zij dat merkt. Voor mij nog het minst, maar het is toch heel lastig omdat ik van allebei hou en nog steeds hun vriendin ben!!

Antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou niet meevalt. Je moet alle verhalen aanhoren, je mag hen allebei graag en je kunt hen waarschijnlijk allebei goed begrijpen. Heel fijn dat ze allebei hun hart bij je kunnen uitstorten. Daarmee help je hen heel erg. Het probleem is dat beiden vast zitten in hun positie. Zij wil absoluut niet meer en hij wil haar persé terug. Vertel hen beiden dat ze elkaar voorlopig eens met rust moeten laten en dat ze het eerst allebei zelf moeten verwerken. Want door er steeds met jou over te praten en ze weten natuurlijk beiden dat je het over en weer doorvertelt (en dat willen ze ook graag), krijgen ze geen van beiden rust in deze situatie. Dus je moet er echt mee stoppen het nog aan te horen. En als er dan na een paar maanden nog vragen zijn dan kan het goed zijn om er nog eens met elkaar over door te praten, bijv. in een restaurant zodat ze zich ook ‘netjes’ moeten gedragen t.o.v. elkaar.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relaties