Als christen geen sex voor het huwelijk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe maak ik mijn vriendje, waar ik bijna twee weken verkering mee heb, duidelijk dat een christen geen sex mag hebben voor het huwelijk! Want dat is toch de lijn van de Bijbel als ik het goed heb begrepen? Hij is zelf ook christelijk, reformatorisch zelfs, maar hij vindt dat niet zo nodig, en ik wel! Hoe kan ik hem op grond van de Bijbel en op grond van andere argumenten duidelijk maken dat je beter kunt wachten tot je getrouwd bent?

Antwoord

Lees er samen eens een goed boekje over en praat er samen over. Of lees samen eens de vragen door die hierover op Refoweb zijn verschenen.

Ik vraag mij af of je vriendje de christelijke argumenten wel wil zien. Hij wil gewoon graag seks hebben en dan is het moeilijk iemand met christelijke argumenten te overtuigen.

Wees alsjeblieft zuinig op je eigen lichaam en laat je niet door allerlei smoezen van hem verleiden, zoals helaas maar al te vaak gebeurt. Jij blijft dan met een groot verdriet zitten en hij gaat ondertussen vrolijk verder met de volgende.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk