Ik heb anderhalf jaar verkering gehad, dat nu al bijna een jaar uit is. Mijn ex ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb anderhalf jaar verkering gehad, dat nu al bijna een jaar uit is. Mijn ex heeft het heel onverwachts uitgemaakt, want hij was de laatste weken juist heel goed voor me. Hij heeft het ook over de telefoon gedaan. Ik heb verschillende keren geprobeerd te praten, ook om te vragen waarom, ook door middel van een brief. Hier heb ik geen reactie op gekregen. Ik ben nu wel blij dat het uit is, maar wat mij vooral dwarszit is dat hij voor dominee studeert en ook vaak over zijn bekering en roeping sprak tijdens onze verkering. Hoe kan ik die dingen met elkaar rijmen?
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dat valt ook niet met elkaar te rijmen. Dat is geen vrucht die past bij iemand die zich geroepen weet tot het ambt. Zo ga je daar niet mee om. Het kan zijn dat hij niets meer voor je voelde en dat hij meende het te moeten uitmaken. Maar het is echt laf om dat door de telefoon te doen en dan niet meer daarover te willen doorpraten. Hij moet toch kunnen begrijpen dat het niet niks is voor een meisje om dat ineens zo onverwachts te horen. En dan mag je iemand niet in ontreddering achter laten. Hij zal later in de gemeente ook met moeilijke situaties in aanraking komen en is hij van plan dan ook zo te handelen? Als ik jou was, zou ik deze vraag en dit antwoord uitprinten en hem die toesturen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering