Geen kinderen van mezelf, maar adopteren

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik wil later geen kinderen van mezelf, maar wil ze adopteren. Dit om de reden dat er zoveel kinderen zijn die een thuis, een moeder, nodig hebben. Is dit standpunt vanuit de bijbel gezien juist?

Antwoord

De bijbel laat zich daar niet direct over uit, dus is het moeilijk om te zeggen of het Bijbels gezien wel of niet juist is. Ik merk dat je echt bewogen bent met de vele ouderloze kinderen in de wereld. Toch zul je merken dat wanneer je getrouwd bent, het verlangen naar een kindje van je samen heel erg groot is.

Bovendien gaat adoptie ook niet zonder slag of stoot: de screening om adoptieouders te mogen worden is erg intensief en kost veel tijd. Je haalt kinderen uit een andere cultuur naar ons land. Bovendien hebben de kinderen er later nog al eens problemen mee. Maar gelukkig gaat het ook vaak heel goed.

Wat ik persoonlijk ook heel mooi vind, zijn die financiële adopties zoals die van "Woord en Daad". Je kunt dan kinderen financieel ondersteunen in hun eigen land en dat is erg belangrijk voor hen. Een ieder kan dat doen
naar eigen financiële draagkracht.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

adoptie