Mijn vriendin komt midden uit de wereld. Er is veel veranderd in haar leven. Ond...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin komt midden uit de wereld. Er is veel veranderd in haar leven. Onder andere seks voor het huwelijk. Het enige wat zij gehoord heeft is dat dit heel normaal is, nooit heeft ze daar andere visies op gehoord (wat ze achteraf wel graag had willen horen),  totdat ze mij leerde kennen. Ze heeft daarom ook met haar vorige vriend gemeenschap gehad. We hebben ruim twee jaar verkering en zijn tegenover elkaar nog steeds maagdelijk en willen dit volhouden. We bidden hier ook om. Daarnaast zijn we door sterke liefde helemaal zeker van elkaar. Nu maak ik mij zorgen om wat mijn vriendin heeft gezegd. Ze zei namelijk het helemaal niet moeilijk te vinden om te wachten, want ze voelt helemaal geen drang naar gemeenschap. Dat was alleen het eerste half jaar en nadat ze zich er steeds voor heeft afgesloten is dit verdwenen en niet meer teruggekomen. Kan dat komen omdat zij normaal gewend is om wel seks in een relatie te ervaren? En komt het ooit weer terug bij haar? Kunt u dit verklaren? En hebben we een probleem?

Antwoord

Bij een jongen komt het seksuele verlangen heel sterk op door wat hij ziet en de fantasie, bij een meisje is dat veel meer verweven met haar gevoelsleven. Zij is waarschijnlijk nu zo onder de indruk over het wachten met seksuele omgang tot je getrouwd bent -dit is immers geheel nieuw voor haar- dat ze dit geweldig vindt en haar verlangen naar seksuele omgang helemaal overvleugelt. Dus het zal er zeker wel zijn, maar door het mooie wat ze nu met jou meemaakt, heeft ze er rust op dat het nu zo gaat. Als je er eerst helemaal niet bij opgevoed bent om te wachten met seksuele omgang, dan komt dat in een relatie al heel snel op de voorgrond te staan en nu heeft ze van jou echt de ware liefde geproefd en dat het niet in de eerste plaats gaat om seks maar om echte liefde. Voor haar heel mooi om dat zo te kunnen beleven.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk