Gevoel totaal weg en verkering uit

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik dacht zeker van een jongen te houden. Een tijdje nadat we verkering kregen was dit gevoel totaal weg en is onze verkering dan ook uitgegaan. Kunt u daar een mogelijke verklaring voor geven?

Antwoord

Mensen verwachten vaak toch teveel van een verkering: bijvoorbeeld dat ze dan een constant gevoel van geluk zullen hebben, dat je je heel erg verbonden weet met de ander, dat je het zeker weet dat je voor elkaar bestemd bent.

Maar dat gevoel van hevige verliefdheid wordt gewoon minder en het kost gewoon tijd om naar elkaar toe te groeien. Verkering hebben geeft ook irritaties omdat die ander ook z'n fouten heeft. Bovendien lever je een stuk(je) vrijheid in, je hebt immers ook steeds rekening te houden met de
ander.

Het verandert je leven dus behoorlijk. Ik vind het dan ook heel belangrijk om op andere dingen te letten: zoals het veilig voelen bij elkaar, klaar staan voor de ander, weten dat je het geloof samen kunt delen, dezelfde interesses hebben enz.

Bovendien zie je pas na verloop van tijd of je dan ook echt naar elkaar toegroeit of juist uit elkaar groeit. Daarom moet een verkering ook niet te snel worden uitgemaakt.

Ali Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkeringverliefdheid