(...) als ze mij aanraakt trekken mijn spieren samen (bijv. in mijn buik, dan kr...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds een half jaar verkering met een heel lief meisje. Maar als ze mij aanraakt trekken mijn spieren samen (bijv. in mijn buik, dan kronkel ik weg). Ik vind dat heel vervelend, want het lijkt net of ik haar niet vertrouw en haar daarom afstoot, maar dat is niet waar. Wat is daar de oorzaak van en wat kan ik doen om er vanaf te komen?

Antwoord

Schrik je misschien van het onverwachtse of moet je er nog heel erg aan wennen dat iemand je zo aanraakt? Wat de oorzaak ervan is dat je reageert, weet ik niet. Misschien kun je jouw hand op die van haar leggen als ze je gaat aanraken en vraag haar ook dit niet onverwachts te doen. Als je er zo mee omgaat, denk ik dat het in de loop van de tijd vanzelf vertrouwelijk gaat aanvoelen en kan het ook meer spontaan gaan plaatsvinden.

Alie Hoek- van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering