(...) als we dan eindelijk na die twee weken weer bij elkaar zijn, we (logisch) ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben zo'n 1,5 jaar verkering en zijn heel gelukkig samen. Wij zien elkaar eens in de twee weken. Dit is erg moeilijk voor ons, vooral omdat we aan het begin van onze verkering elkaar vaker zagen, en dat is nu -door de afstand- onmogelijk geworden. Het probleem is dat als we dan eindelijk na die twee weken weer bij elkaar zijn, we (logisch) erg naar elkaar verlangen. Maar in het weekend zijn we dan veel lichamelijk bezig, terwijl we dit niet in ons weekend willen laten overheersen. Hoe moeten we hier mee omgaan? Om het een goede plaats te geven in het weekend?

Antwoord

Het is natuurlijk ook fijn dat wanneer je er een paar weken naar hebt uitgekeken, je weer eens met elkaar kunt knuffelen. Dat lichamelijke hoort er ook bij in de verkering. Bewaak dan wel goed de grenzen en ik hoop dat jullie daar samen goede afspraken over hebben gemaakt. Misschien kun je eerst even tijd nemen voor het knuffelen en als je dan wat uitgeknuffeld bent ook aandacht geven aan andere belangrijke dingen zoals met elkaar praten. Wat het met elkaar praten betreft, kun je het beste als je ergens aan denkt waar je over zou willen praten, daar een aantekening van maken in je agenda. Als je dan weer bij elkaar bent, ga je daar met elkaar over praten. Ook is het leuk om samen bijv. eens op en terrasje te gaan zitten. Dan moet je wel met elkaar praten want in het openbaar kun je immers toch niet gaan zitten knuffelen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering