Dagdromen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit al een hele tijd met iets waar ik mij best wel voor schaam: ik heb geen verkering, ik durft niet op een jongen af te stappen om daarmee een praatje te maken enz. Maar ik heb wel steeds dagdromen dat ik wel getrouwd ben en een man en kinderen heb, maar toch denk ik dan ook aan intiemere belevingen met een fictieve echtgenoot. Is denken aan seks zondig en waar staat dat in de Bijbel?

Antwoord

Ik vind dit een hele goede en eerlijke vraag. De Heere God heeft het verlangen naar een levenspartner in ons gelegd. Je wordt niet zomaar als donderslag bij heldere hemel op iemand verliefd, daar gaat een soort van eenzaamheidsperiode aan vooraf. Je voelt je alleen niet compleet, je wilt jezelf gaan aanvullen, je verlangt ernaar om verkering te krijgen en dan is het toch logisch dat je daar over gaat dagdromen hoe dit allemaal wel niet zal zijn.

Ook krijg je te maken met seksuele gevoelens, ik denk dat die zelfs een hele grote rol spelen bij het op zoek gaan naar iemand van het andere geslacht. En het is zelfs goed om over dit alles na te denken en dan horen daar uiteraard ook fantasieën bij hoe dit zal zijn.

Ali Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

single