(...) Maar de liefde ontbreekt, of kan dat nog komen? Kan het soms lang duren vo...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 20 jaar en ik wil heel graag een vriend, maar ik ben eigenlijk nog nooit echt verliefd geweest. Ik ga nu wel al even met een jongen om, maar ben er niet verliefd op. Toch wil ik dat graag, omdat ik wel goed met hem kan praten. Maar de liefde ontbreekt, of kan dat nog komen? Kan het soms lang duren voordat je verliefd op iemand wordt?

Antwoord

Tja, als je zo zit te wachten op gevoelens van verliefdheid, zullen ze echt niet zo gauw komen. Een verliefdheid dient er voor om twee ‘vreemde’ mensen met elkaar in contact te brengen. Jullie hebben eigenlijk al contact met elkaar en het is heel goed mogelijk dat je de periode van verliefdheid over slaat en meteen in de liefdesfase terecht bent gekomen.

Je zegt dat je wel goed met hem kunt praten, maar dat de liefde ontbreekt. Bedoel je hier niet dat de verliefdheid ontbreekt? Verliefdheid is op zich geen voorwaarde om een relatie aan te gaan. Als het er is, is het natuurlijk wel heel erg fijn, maar het is er gewoon niet altijd. Dat hangt soms ook een beetje met iemands karakter samen. Een somber en perfectionistisch iemand wordt gewoon moeilijker verliefd. Als ik jou was zou ik de relatie voorlopig als vriendschappelijk zien. Kijk het een tijdje aan. Je groeit vanzelf of meer naar elkaar toe, of je groeit meer van elkaar af. Dus ook de tijd duwt je daarin een bepaalde kant op.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid