Soms voel ik me zo hopeloos. Vind ik eerst iemand anders super leuk, gaat het da...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Soms voel ik me zo hopeloos. Vind ik eerst iemand anders super leuk, gaat het daarna over omdat het niet wederzijds is. Als ik daar dan mee heb leren leven gaat het nu net zo met een vriendin van degene die ik superleuk vind. Ik word soms zo gek van mezelf. Het voelt niet fijn. Ligt dat aan mij en wat kan ik er tegen doen?

Antwoord

Nee, het ligt niet aan jou, maar zo gaat het nu eenmaal. Je moet je voorstellen dat vele jongeren (meestal onbewust) op zoek zijn naar een partner. Het kan dan niet anders dan dat het een enorm heen en weer zoeken is voordat de een de ander gevonden heeft. Het is  gewoon niet niks om een man/vrouw voor het leven te zoeken. Bovendien moet zoiets ook nog eens van twee kanten komen, dus gaat het gewoon niet zonder slag of stoot. Houd moed en denk niet dat het aan jou ligt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid