Teksten van gospelmuziek spreken aan

B. Noteboom | Geen reacties | 03-04-2006| 00:00

Vraag

Ik luister gospelmuziek en let daarbij vooral op de teksten. Als ze in het Engels gezongen worden vertaal ik ze. Nu vraag ik me af wat er verkeerd zou zijn aan gospelmuziek, aangezien ik nooit naar de radio luister weet ik niet of de muziek alleen al veel overeenkomsten heeft met popmuziek. De teksten spreken mij eigenlijk toch het meest aan.


Antwoord

Doorgrond en ken mijn hart, o Heer’!
Is ’t geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef mij en zie of mijn gemoed,
Iets kwaads iets onbehoorlijks voed.
En doe mij toch met vaste schreden,
De weg der zaligheid betreden!

 
Beste vragensteller, 
 
De aanpak is erg goed! De Engelse teksten vertalen. Zo kun je horen of je achter wat er gezongen wordt kunt staan. De teksten spreken je aan. Maar zijn ze Bijbels? Kijk er naar! Toets je teksten aan de Bijbel! Teksten van André Hazes spreken je misschien ook aan. Bijbels zijn ze echter niet. Ik ken veel gospels waarvan de teksten gewoon bijbelverhalen zijn. Geweldig toch?
 
Wat betreft de uitvoering kun je de overeenkomsten met popmuziek niet weten als je daar niet naar luistert of geluisterd hebt. Wel kan ik je vertellen dat het verschil soms niet te vernemen is!
 
Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is.

Hartelijke groeten,
Bert Noteboom jr.

Lees meer artikelen over:

gospel

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

B. Noteboom

  • Geboortedatum:
    10-02-1984
  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Status:
    Inactief
81 artikelen

Bijzonderheden:



Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Wee de zwangeren

Mijn man en ik vragen ons af of het verstandig is om in deze tijd nog zwanger te raken of toch extra voorzichtig te zijn. We hebben al een kindje maar dachten na over een tweede. Gezien de tijd waarin...
2 reacties
03-04-2018

Kan het dat je na de bevalling een paar keer ongesteld bent geweest en dat het dan ineens een tijd uitblijft, zonder dat je opnieuw zwanger bent? (...)

Kan het dat je na de bevalling een paar keer ongesteld bent geweest en dat het dan ineens een tijd uitblijft, zonder dat je opnieuw zwanger bent? Ik ben namelijk ruim vier maanden geleden bevallen van...
Geen reacties
03-04-2008

Erskines

Deze vraag is voor ds. C. Harinck. Beste dominee, In uw boek "De prediking van het Evangelie", wat ik met veel smaak heb gelezen, maakt u onderscheid tussen beloften van het genadeverbond en beloften ...
Geen reacties
03-04-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag