(...) Maar wanneer mag, ja moet, je het zelfs uitmaken!? Ik ben bang dat als ik ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds augustus verkering met een lief meisje, maar ik zie het nu helemaal niet meer als een lief meisje. Voordat we verkering kregen heb ik ook een donkere periode gehad, waardoor ik het niet aandurfde. Sinds dat we verkering hebben, heb ik heel sterk ups en downs gehad. Maar nu is het weer zoals voor de verkering toen ik het niet meer zag zitten. Uitmaken lijkt voor mij dan de beste beslissing. Maar wanneer mag, ja moet, je het zelfs uitmaken!? Ik ben bang dat als ik het uitmaak, ik later weer naar haar terugverlang! Maar mijn gevoelens zijn nu zo weg! En ik ben zo lusteloos! Hopelijk kunt u me helpen!

Antwoord

Als ik het zo lees, dan lijkt het wel alsof je in een depressie zit. Dan zijn alle fijne gevoelens zoals dankbaar zijn, tevredenheid, ergens van kunnen genieten enzovoort., weg. Je schrijft dat je zo lusteloos bent. Zit je niet in een depressie? Ik zou het dan zeker niet uitmaken, maar eerst eens contact zoeken met de huisarts.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering