Dating levert niets op

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Het is niet goed als de mens alleen is. Alleen als je op datingsites staat, God ervoor bidt, maar het levert niets op, wat dan? En waarom helpt God je niet?

Antwoord

Misschien heb je iets aan deze antwoorden uit het archief van de vragenrubriek:

2 reacties
Huisje_op_de_hei
Ik herken de vraag en situatie. Alleen kunnen wij niet zeggen dat God geen gebeden hoort en verhoord. Soms lijkt het daar wel op, ik geef het toe (!). Maar het is niet Bijbels om daarvan uit te gaan.
Het kan heel pijnlijk zijn om actief te zoeken en niets te vinden. Liefde is niet iets wat je kunt forceren, Hooglied 2:7. Er zijn tal van vragen en antwoorden te bedenken waarom iets wel werkt of niet. Maar liefde is volgens mij ook een soort van geheim.
Laat je leven niet beheersen door een gefrustreerde zoektocht. Als God het wil dan gebeurt het wel maar misschien heeft Hij andere plannen met je leven.
Davinci83
Het kan aan zoveel dingen liggen. Is er iemand die de feedback kan geven? Wellicht staat je profiel vol schrijffouten. Of staat er weinig bijzonders in dat een ander 'triggert' om je aan te spreken. Wellicht spreek je zelf ook niemand aan, maar wacht je tot er iets gebeurd (een houding die in de kerk overigens ook weinig oplevert ;-) in die zin moet je jezelf dus ook een beetje profileren. Zijn er geen events waar je naar kunt? Vaak wordt er een en ander georganiseerd van bepaalde datingsites. Dan kom je soms ook makkelijker in contact en zie je elkaar real-life.heel veel succes!