Uitzien naar leuke gebeurtenis

Ds. C.J. Droger / Geen reacties

Vraag

Ik worstel met het feit dat ik soms meer kan uitzien naar een leuke gebeurtenis in de toekomst, omdat de huidige situatie niet fijn/leuk is, en dat ik daar soms zo op gefocust kan zijn dat ik er helemaal geen erg in heb dat het ook zo kan zijn dat ik het helemaal niet ga meemaken d.m.v. overlijden of de wederkomst. Ik voel me dan schuldig omdat ik iets anders boven Jezus zet... Hoe moet ik daar tegen strijden? Het is puur een uitvlucht en verlangen naar die gebeurtenis, maar ik zou dit eerder naar God moeten hebben en met tijden is dit ook zo maar soms betrap ik mezelf op zulke dingen. Kan een dominee hier op reageren?

Een worstelende vrouw.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dank voor het openhartig uiten van een bepaalde worsteling in je leven. Je vraagt je af of de manier waarop je met een toekomstige leuke gebeurtenis omgaat goed is. Als ik je woorden goed begrijp, ga je daar op een goede manier mee om. Ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt en daardoor in een bepaalde kramphouding schiet. Dat is niet nodig. Als je het niet gemakkelijk hebt, is het volkomen normaal dat je uitziet naar iets fijns. Ik heb niet het idee dat het je leven met God in de weg staat. Als die toekomstige gebeurtenis alles voor je is en je daardoor God vergeet, gaat het fout. Ik heb niet de indruk dat het zó bij jou is. Ik zou dus zeggen: kom uit de kramphouding, blijf de HEERE zoeken in je leven en kijk gelijk uit naar de leuke gebeurtenis die in het verschiet ligt.

Met een hartelijke groet!
Ds. C. J. Droger