Geheime boek van Johannes

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik las pas iets op internet over het "geheime boek van Johannes" en "de openbaring van Adam." Ze zeggen dat daar dingen in staan, bijvoorbeeld dat Jezus degene was die ervoor zorgde dat Adam en Eva van de boom van goed en kwaad aten, dat Jezus zegt dat er een hogere God is die de ware is en dat God een slecht iemand is. Hoe moeten we tegen deze Schriften aankijken? Want volgens mij is dat niet bijbels. Kunt u mij dit uitleggen?

Antwoord

Tja, complottheoriën zijn er in allerei soort en maten, maar ook van alle tijden. Lees ook deze artikelen: