Jezus is God

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als christenen belijden wij dat God drie in één is. De Vader, Zoon en Heilige Geest. Maar de Bijbel zegt dat Jezus de Zoon "VAN" God is. Dus is Jezus dan wel God? En niet dat alleen de Vader God is, want vaak lees ik verzen in de Bijbel waar God staat, maar waar dan alleen de Vader mee word bedoeld, bijvoorbeeld: Handelingen 7:55-56: "Maar hij, vol van de Heilige Geest, hield zijn ogen naar de hemel gericht en zag de heerlijkheid van God, en Jezus, staande aan de rechterhand van God. En hij zei: Zie, ik zie de hemelen geopend en de Zoon des mensen, staande aan de rechterhand van God." In dit vers staat ook God "EN" Jezus, dus is Jezus dan wel God? Kan u mij dit uitleggen?

Antwoord

Ja, dat kunnen wij. Voorzover dat in dit wonderlijke mysterie mogelijk is. Je bent niet de eerste die dit soort vragen stelt. Lees hier alle antwoorden m.b.t. de Drieëenheid van God.