Lid in Hervormde kerk, avondmaal in HHg

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb belijdenis gedaan in de Hervormde kerk. Af en toe ga ik eens naar een Hersteld Hervormde gemeente als ik daar in de buurt ben, het weekend. De volgende keer dat ik naar die HHg hoop te gaan is er in die gemeente avondmaal.

Mag je als belijdend lid in de Hervormde kerk, aan het avondmaal in een HHg? Een menselijke vraag, want onze Heere Jezus kent geen kerkmuren, maar toch kan ik het begrijpen als hier regels voor zijn, vandaar mijn vraag.

Antwoord

Ja, dat kan, maar alleen met toestemming van de kerkenraad van de HHg. Je moet dus vooraf je voornemen bekend maken, duidelijk maken dat je belijdenis hebt gedaan en dat je niet onder censuur staat. Als dat laatste om redenen niet gecontroleerd kan worden, kan een kerkenraad je verzoek afwijzen.

Zie ook ons zoekprogramma op de website. Zoekterm: "avondmaal in een andere gemeente".

2 reacties
Gerdina21jaar
Waarom is mijn vorige reactie verwijderd?
Samanthi
Bij veel kerken mag je, als je belijdenis gedaan hebt, ook al is dit bij een andere Kerkgenootschap, meedoen, de verantwoordelijkheid wordt bij jezelf gelegd.

Ook weleens gehoord, als je in de Heere Jezus geloofd is hier je plaats. (dat was wel op een evangeliesatiepost).