Achtergrond Heidelbergse Catechismus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is precies de grondslag en achtergrond geweest voor het maken van de Heidelbergse Catechismus? Waarom worden bepaalde doctrines wel aangehaald en andere (de uitverkiezing bijvoorbeeld) niet? Wat was precies het doel achter deze catechismus en welke redenen bepaalden wat wel en niet in de catechismus kwam?

Antwoord

Hieronder enkele webpagina's met meer informatie. Met name de masterscriptie van Tera Voorwinden-Hofman (laatste link) willen we aanbevelen. Deze bevat de antwoorden op al je vragen.