Gods leiding zien in liefdesleven

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik Gods leiding zien in mijn/een liefdesleven? De laatste tijd verlang ik vaak naar een partner met wie ik liefde en de dagelijkse dingen kan delen. Met wie ik samen kan groeien en van wie ik echt mag houden.

Ik heb dit ook in het gebed aan God voorgelegd. Alleen vind ik het lastig hoe ik hierin Gods leiding kan zien/ervaren. Hoe weet ik wie de juiste persoon is? En wat als God geen partner voor mij bestemd heeft? Hoe kan ik dan liefde aan iemand geven?

In de geschiedenis van Izak en Rebekka (Genesis 24) lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan. Ik vind het in dit leven soms zo moeilijk, de liefde. Ik denk er misschien te veel over na. Misschien weet iemand raad.

Antwoord

Onder de tags 'Gods wil' en 'Gods leiding' staan veel soortgelijke vragen. Je kunt vast wat met die antwoorden...