Docenten waarschuwen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Op school hebben wij elke dag een dagopening. Er staat “christelijke scholengemeenschap” op de muur. Op school kom ik verschillende soorten Bijbels tegen. Het valt mij op dat er nog maar een handje vol docenten is dat de Statenvertaling gebruikt. Dat betreur ik. Er zijn veel docenten, vooral nu in de Lijdenstijd, die zeggen dat Jezus heeft geleden voor alle mensen, dat Hij je liefheeft en medelijden heeft als je zelf lijdt.

Nu mijn vraag: Is het zondig/verkeerd als ik niet tegen die docenten zeg dat ze zichzelf en de leerlingen voor de eeuwigheid bedriegen?

Antwoord

Jouw diepere vraag is: moet ik deze docenten waarschuwen? Dat ligt er aan wie je bent. Mag je door genade weten dat jouw zonden zijn vergeven? Is Christus jou dierbaar, jouw Liefste? Kortom, ben je door geloof en bekering levend gemaakt? Zo ja, dan mag je in alle liefde en bewogenheid daar wel iets van zeggen. In het andere geval ben je nog steeds een dienaar van satan en heb je niet het recht anderen de les te lezen als je zelf nog dwaalt. Je hebt dan maar één opdracht van de Heere Jezus en die geldt jouzelf: Bekeert u en gelooft het evangelie. De ene blinde kan de andere namelijk niet leiden.