Geen gedag

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

In onze gemeente zijn verschillende leden van de kerkenraad die op zondag geen gedag tegen mij willen zeggen. Ze draaien dan hun hoofd om en zeggen vervolgens wel gedag tegen andere mensen. Ik vind dit ontzettend verdrietig en het doet ook veel pijn. Wat moet of kan ik hiertegen doen?

Antwoord

Als je wilt weten waarom ze dit doen zul je het toch moeten vragen. Vraag het ze persoonlijk, bijvoorbeeld via de mail. Hou het bij jezelf. Bijvoorbeeld:

“Beste broeder... Graag zou ik u iets willen vragen. Het valt mij op dat u mij zondags niet lijkt te willen groeten, of verbeeld ik me dat? Het kan zijn dat er iets tussen ons in staat. Is dat zo? En zo ja, dan zou ik dat graag vlak willen maken. Kunnen we hierover met elkaar in gesprek gaan? Hartelijke groet...”

3 reacties
Jedidjas
Laten we dit ook vooral tegen de niet-kerkelijke mensen vriendelijk blijven doen die we tegenkomen uit de kerk.
Ik zal nooit vergeten dat ik een niet-chr vage bekende bij de kerk tegen kwam met hun pup, (waarschijnlijk net bij de horeca geweest). We hebben even uitgebreid gekletst. De vrouw ervan zei: wat bijzonder dat jij mij aan wil spreken, de meeste kerkmensen zeggen niks tegen mij op zondag.....
Prisma23
Kan ook door de grootte van de gemeente komen, ik herken vast niet alle gemeenteleden als ik deze op straat tegenkom...
leene
Pal voor hun neus gaan staan en dan zelf uitbundig groeten. En verder eens met Jedidjas zelf vriendelijk blijven naar iedereen en zeker ook naar buitenkerkelijken.