Bult op scheenbeen

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Sinds een paar weken heb ik een harde, beweegbare bult op mijn scheenbeen. Ik weet niet of ik het gestoten heb, maar is het is niet blauw en doet geen pijn. Wat zou dit kunnen zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

Een goed antwoord op deze vraag is lastig te geven zonder lichamelijk onderzoek. Een vetbult komt het meest voor als het gaat over (deels) beweegbare onderhuidse bulten. Alleen deze komt niet vaak voor bij het scheenbeen en is ook niet hard. Het zou ook nog een (epidermale) cyste kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Lees meer artikelen over:

bult