Werken bij onchristelijke zorginstelling

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw en ik werk in de zorg bij een onchristelijke instelling. Ik heb mijn werk altijd met plezier gedaan en ik heb leuke collega’s. Ik ben zelf christelijk, wat inhoudt dat ik geloof dat iemand na de dood naar de hemel of hel gaat. Veel mensen om mij heen en op mijn werk geloven niet. Ik heb het er moeilijk mee als ik eraan denk dat het met hen (en met zoveel andere ongelovige mensen) niet goed zal aflopen als ze zouden overlijden.

Deze gedachten zorgen er regelmatig ook voor dat ik minder van mijn werk kan genieten dan voorheen. Als ik een oudere zie genieten van een leuk moment, bekruipt mij soms de gedachte: straks geniet iemand misschien nooit meer. Ik weet wel dat je ook voor zo iemand kunt bidden, maar voor mijn gevoel gebeurt het toch bijna nooit dat iemand tot geloof komt. Ik vraag mij af of u adviezen heeft over hoe ik om moet gaan met deze gedachten.

Antwoord

Daarover is veel te vinden in het archief van Refoweb. We hebben de artikelen over dit onderwerp bij elkaar gezet onder de tag 'Contact met niet-gelovige'.