Hij zal slachtoffer en spijsoffer doen ophouden

Herziene Statenvertaling / Geen reacties

Vraag

In de Herziene Statenvertaling staat in Daniel 9:27: “Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden.” Waarom staat “Hij” met een hoofdletter geschreven? Het gaat hier toch om de antichrist?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De statenvertalers betrokken dit vers op Christus zelf. Lees de kanttekeningen er maar bij. Volgens de kanttekenaren gaat het om de dood van de Heere Jezus, die daarmee het eenmalige offer bracht dat alle andere offers onnodig maakte.

Reinier de Blois

Herziene Statenvertaling

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers