Niet voor niks verkering

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een vraag waar ik en (ongetwijfeld) ook vele anderen mee zitten rondom seksualiteit in de christelijke kringen. God heeft seksualiteit bedoeld voor in het huwelijk, dit is ons ook zo aangeleerd. In de Bijbel word ook gesproken over hoererij, uitspattingen, overspel en dergelijke maar dit is in mijn beleving bedoeld in de huwelijkse staat. De Bijbel spreekt volgens mij niet over verkeringstijd, dat was er toen niet.

Uiteraard begrijp ik dat het niet de bedoeling is van God om met allerlei mensen seksualiteit te beleven, maar je hebt toch niet voor niks verkering? Er is ook nog verschil tussen kalverliefde en een serieuze relatie, maar wat nou als je echt weet dat je verder met elkaar gaat maar nog te jong bent om te trouwen of omdat het nog niet haalbaar is bijvoorbeeld. Zou God het dan ook verbieden om seksueel met elkaar om te gaan? Dat hoort immers toch ook bij een relatie, intiem zijn? Het hoeft niet perse gemeenschap te zijn, maar je kunt ook op andere manieren seks met elkaar hebben.

Antwoord

We zouden niet graag de stelletjes met trouwplannen de kost willen geven die alsnog uit elkaar gaan.

Je vraag is al verschillende keren aan de orde gekomen in de vragenrubriek. Soortgelijke vragen hebben we voor je op een rij gezet onder de tags 'Grenzen' en 'Seksualiteit voor het huwelijk'.