Nette sportkleding

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke / 4 reacties

Vraag

Ik sport graag in de sportschool. Dit doe ik omdat ik hierbij kan ontspannen en ik beter in contact kom met mijzelf. Dit omdat ik een laag zelfbeeld heb en mijn lijf steeds meer een deel van mijzelf gaat worden. Nu vroeg ik mij af wat nou nette sportkleding is. Tegenwoordig sport iedereen in een lange strakke broek en een topje.

Mag ik ook in een lange strakke broek trainen met shirt of moet het shirt je billen verhullen. Of is het beter om een losse trainingsbroek aan te doen. Ik zit hier best wel mee omdat ik nu in best wel in verhullende kleding loop en geen aanstoot wil geven. Maar eigenlijk wil ik er ook wel iets hipper bij lopen.

Antwoord

Meid, wat fijn dat je deze gelegenheid hebt om je te ontspannen. We hebben het zo nodig om wat aandacht te schenken aan onszelf. Laat nou je plezier niet bederven door een puzzel te maken van je kleding. Ik begrijp dat jij heel best weet wat kan en niet kan. Het mag gerust een beetje sportief zijn.

Dat hoeft helemaal niet geuit te worden in heel wereldse kleding, van strakke, hippe broek en topje. Er zijn tussenwegen genoeg. Maar houdt rekening met wie je bent als christen. Niet alles kan, zeker ook niet in de sportschool. Weet dat de Heere je ziet, niet alleen je kleren maar ook je hart. Kijk gewoon rondom je heen wat je leuk vindt. En kijk naar boven en denk bij alles wat je doet aan de Heere. Ga niets doen om er bij te horen. Dat geeft geen vreugde maar gewrongenheid. Luister ook niet naar alle commentaren die je uit je omgeving krijgt. Je bent zelf verantwoording schuldig aan de Heere en niet aan je omgeving.

Geniet van de ontspanning en neem de tijd voor inspanning om je te verdiepen in de dingen die van de Heere zijn. Wees vooral jezelf en wees dankbaar voor je lichaam. Kom maar uit je schulp. Wees dankbaar en blij om wie je bent en hoe de Heere je gemaakt heeft.

Ik hoop dat je met dit antwoord wat kunt.

Hartelijke groet,
Nellie van Dooijeweert-van der Slikke

Lees meer artikelen over:

kledingsport(en)
4 reacties
roel
Als ik sommige outfits zie dan denk ik: moet het nou zo?

Ik zou adviseren om een tshirt aan trekken dat over je billen heen komt maar ook aan de voorkant ook op die hoogte zit.

Met een tshirt is de bovenkant bedekt en is inkijk niet mogelijk.

Succes met ontspannend sporten
Iboi
Ik had hetzelfde dilemma. Ook gewoon omdat ik me ongemakkelijk voel in een strakke broek en eventuele lustige blikken ;). Ik heb een dunnere wijdere sportbroek gekocht, een soort harembroek. Niet te dik, anders krijg je het te warm. En een sport T-shirt er boven. Ik kreeg wel wat opmerkingen over die broek. Ook van de instructeurs. Ze doen het er maar mee. Er is vast iets leuks te vinden, ook in een leuke kleur bijvoorbeeld. Succes met sporten.
Gepeizen
Wat ik vaak bij mannelijke hardlopers in de winter zie ik een lange strakke broek (dus gewoon een soort sportlegging) met een kort (wijd) broekje er overheen. Ik denk omdat ze zich anders een beetje naakt voelen. Ziet er prima uit. Op deze manier heb je wel de voordelen van een strakke broek maar zie je niet 'alles zitten'. ;)
Samanthi
Ik maak mijn zwemkleding zelf, met lycra, daar kun je ook sportkleding van maken.
Veel succes.