Nieuwe relatie met ex-vriend in mijn hoofd

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik (vrouw van 30) heb een aantal jaren een relatie gehad die helaas uit is gegaan door twijfels. In die relatie zijn we ook te ver gegaan, wat mij nog altijd bezig houdt. Nu, enkele jaren verder, heb ik een nieuwe relatie met een lieve jongen. Mijn vorige vriend blijft echter in mijn hoofd zitten, wat onbewust toch een beetje tussen ons in staat. We bespreken dit, maar het is natuurlijk heel pijnlijk. Wat kan ik doen?

Antwoord

Beste 30-jarige,

Ja, ik kan me voorstellen dat de nieuwe vriend het pijnlijk vindt om te merken dat de ex-partner-met-wie-je-te-ver-ging nog in je hoofd zit. Neem dus een wìlsbesluit, want féiten kun je niet ongedaan maken. Waar je wél wat aan kunt doen zijn je gedachten-met-bijbehorende-gevoelens. Door bijvoorbeeld gedachten op te schrijven, het blaadje te verscheuren in heel veel kleine stukjes en op die manier leren iets úit je hoofd te zetten. Klinkt gemakkelijk, maar de moeite waard om te proberen!

Tenzij... en ja, ik zeg het toch maar: je diep in je hart eigenlijk die eerste liefde terug wilt, waardoor je je slachtoffer van de omstandigheden blijft voelen. Ik kan dit laatste natuurlijk niet beoordelen, maar wees eens heel eerlijk tegen jezelf: wil je een nieuwe start maken, dan sluit je het verleden af. Met álles wat daar aan vastzit. Een rationele keuze. Is één keer opschrijven en verscheuren niet genoeg, dan doe je het nog eens. Net zolang tot je beseft, dat je dáár niet meer aan wilt denken! Net zolang tot je beseft dat je nieuwe vriend al je aandacht en liefde wáárd is!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering
1 reactie
Sma
Ik raad je aan om dit filmpje eens te kijken:

https://m.youtube.com/watch?v=ukiMRjLZhrw

Als je seks (of wat daar in de buurt komt) hebt gehad, is er een geestelijke band gekomen tussen jou en de ander. Die moet je alsnog verbreken.

Succes en veel liefde!♥️