Gevoelige darmen

drs. A.J. van den Noort / 1 reactie

Vraag

Ik ben een man van 30 en heb mijn hele leven al gevoelige darmen (pds). Hierdoor heb ik jaren vrijwel geen zuivel genuttigd. Nu ben ik sinds een tijdje aan het sporten en is me aangeraden veel eiwitten te eten. Ik eet nu iedere dag minimaal 500 gram kwark en vaak nog extra eiwitten. Nu is het zo dat ik heel lichte, wat vettige ontlasting heb. Ik heb verder geen buikpijn of andere klachten, wel heb ik vorige week een paar dagen diarree gehad.

Mijn vraag is, is dit zorgelijk en moet ik hiermee naar de arts of kan dit door de zuivel komen?

Antwoord

Je kunt beter je eigen huisarts bellen. Hij kent je medische status beter dan wij en is het zeker in deze zaak beter om met hem/haar contact op te nemen.

1 reactie
Sma
Wat dacht je van soyamelk en vegan eiwitpoeder? Melk is totaal niet gezond voor de mens, behalve moedermelk uiteraard. Melk is dus niet goed voor elk... Sterkte!