Hartverscheurend Afghanistan

ir. Raymond H. Warnaar / 2 reacties

Vraag

Ik kwam dit bericht tegen: Wanhoop om ‘hongertsunami’ Afghanistan: ‘Ouders verkopen hun kind om aan eten te komen’. Hartverscheurend. Ik ben een beetje kieskeurig met welke goede doelen ik steun. Is er een betrouwbare (christelijke) organisatie waar je kunt doneren voor Afghanistan? Een organisatie die zeg maar daadwerkelijk zoveel mogelijk van het gegeven geld probeert te besteden aan daadwerkelijke hulp. Alvast bedankt!

Lezers, helpen jullie ook mee? Het is zo triest daar. Dan staat er ook dit artikel: Wanhopige wintersporters openen jacht op booster: ‘Maar laat de huisarts met rust’ Wat een tegenstelling!! Laat ons daar toch niet aan meedoen, maar ons gaven besteden aan mensen die het nodig hebben. God de eer!

Antwoord

Via het Nederlands Dagblad las ik onlangs dat de volgende christelijke organisaties er nog actief zijn: World Vision; Mediar; Cordaid. Op de websites van deze organisaties is meer informatie te vinden over wat ze er precies doen.

Verder heb ik er niet veel zicht op en vermoed ik dat er weinig andere organisaties zijn die hier actief zijn. Open Doors geeft op haar website algemene informatie over het land omdat ze op de tweede plaats staan van landen waar christenen vervolgd worden, maar ik weet niet of ze er ook concrete hulp aanbieden.

Hartelijke groet,
Raymond Warnaar

2 reacties
Jedidjas
Dank je wel voor het delen van dit verschrikkelijke, ik heb er even op gegoogled. Vreselijk. Hier mogen we onze ogen niet voor sluiten
Naturel
Ik heb dit laten lezen aan een goede vroend van mij. Zijn neef is een inzamelingsactie gestart. Voor 35 euro kun je een basispakket aan levensmiddelen doneren. Minder of meer geld mag ook. Het geld/levensmiddelen komen 100% terecht bij hulpbehoevende gezinnen.
Waarschijnlijk neemt hij contact met u, topicstarter oo