Samaritanen

Ds. E. Gouda / 1 reactie

Vraag

Wie zijn de Samaritanen die in het Nieuwe Testament voorkomen? Is dit het voormalige tienstammenrijk of de volken die de koning van Assyrië (2 Kon. 17) er na de wegvoering van het tienstammenrijk liet wonen?

Antwoord

Beste vragensteller, voor het antwoord op je vraag verwijs ik je naar de link van Christipedia.

Hartelijke groet,
Ds. E. Gouda

Lees ook: 'Samaritanen'

1 reactie
Samanthi
Toen het tien stammenrijk weggevoerd was, liet de koning van Assyrie de allerarmste achter en van andere veroverde landen liet hij ook mensen daar wonen, maar het bleef het land van de Heere, toen stuurde de Heere leeuwen, omdat ze zijn geboden niet hielden.
Toen is er een leviet gestuurd om de mensen te onderwijzen. Daar is het Samaritaanse volk uit voort gekomen.