Testen voor toegang bij bruiloft

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het testen voor toegang. Voor ons is het uitgangspunt, als het gaat om het gehoorzaam zijn aan de overheid, dat het niet tegen Gods woord in mag gaan. Nu hebben we binnenkort een bruiloft en zouden we eerst een test moeten doen via testen voor toegang.

Buiten het feit dat de dichtstbijzijnde testlocatie voor die dag minstens 40 minuten rijden is, vragen we ons ook af of het wel acceptabel is, bijbels gezien, om deze test te doen. We zijn eigenlijk van mening, dat als je gewoon gezond bent, je geen reden hebt om een test te doen. Je gaat ook niet bloedprikken op dingen als je nergens last van hebt. Ook niet als dat besmettelijk zou kunnen zijn voor anderen. Graag horen we hier een antwoord op.

Antwoord

Er zijn genoeg preventieve onderzoeken waar iedereen netjes aan meewerkt. Denk bijvoorbeeld aan onderzoek naar darm- of borstkanker. Voordat je een rechtbank of vliegtuig binnenstapt word je ook preventief gefouilleerd. Dat is niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Zo ook met de coronatest. Een principeel verschil met andere preventieve maatregelen (denk ook aan de autogordel) is er niet, laat staan een Bijbels verbod. En in complottheorieën geloven we ook niet.

Vergeet ook niet dat het bruidspaar het ongetwijfeld erg op prijs zal stellen als jullie aanwezig zijn.

Zie verder de artikelen met de tag 'Coronavirus'.