Elkaar naakt gezien

Ds. A. van Vuuren / Geen reacties

Vraag

Het gaat over het zevende gebod. Ik vraag mij af of ik schuldbelijdenis moet doen voor de kerkenraad. Ik ben namelijk met iemand naar bed geweest en we hebben elkaar naakt gezien, maar we hebben geen geslachtsgemeenschap gehad.

Antwoord

Beste vraagsteller/stelster,

Je openhartige vraag begrijp ik. Alleen, je vertelt er niet bij of je vaste verkering hebt met die vriend/vriendin  met wie je naar bed bent geweest. Als dat niet zo is, dan vind ik het nog ingrijpender. Maar ik ga er in mijn antwoord van uit dat jullie een liefdesrelatie met elkaar hebben.

Overigens meen ik dat je er niet mee naar de kerkenraad moet gaan. Te meer daar het niet tot de daad is gekomen. Mocht je er wel behoefte hebben om er met iemand over te spreken, spreek er dan onder vier ogen over met een wijkouderling die kan zwijgen, of met je predikant.

Mijn advies: Belijdt samen in het gebed aan God dat jullie te ver zijn gegaan en vraag vergeving. Maar dank God ook dat het niet tot de daad is gekomen. Spreek met elkaar af dat je voor het huwelijk elkaar niet meer zult uitkleden. En vraag de Heere of hij jullie zo wil sterken dat het mooie van de totale eenwording bewaard blijft tot de dag waarop je met elkaar een huwelijksverbond hebt gesloten.  Dan zul je ervaren dat de Heere dat wachten rijk zegent en beloont.

Met vriendelijke groet,
Ds. A. van Vuuren

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk