Niet uitzien naar de wederkomst

Ds. L. Krooneman / Geen reacties

Vraag

Hoe kan het zijn dat ik niet verlang naar de wederkomst? Het gaat ons verstand te boven en ik weet ook niet wat ons te wachten staat. Is dat zonde? Ik wil graag naar God verlangen en naar Hem uitzien, maar dat lukt me niet omdat ik zo kleef aan dit leven. Betekent dit dat ik nog niet bij Hem hoor? Terwijl ik weet dat Hij in mijn leven is gekomen en mij roept.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je schrijft dat je weet dat de Heere God in je leven is gekomen en dat Hij je roept. Tegelijkertijd ben je in twijfel of je wel echt bij Hem hoort, omdat je niet verlangt naar de wederkomst. Het is goed deze zaken van elkaar te scheiden. Als de Heere God in je leven is gekomen dan is de Heere Jezus onmisbaar voor je geworden. Je hebt in Hem je Zaligmaker gevonden. Je weet dat je buiten Hem verloren bent en dat Hij dé Weg is naar de Vader. Je neemt tot Hem de Toevlucht en pleit op Zijn volkomen offer.

Is daarmee alles in één dag geleerd? Absoluut niet. Lees de brieven van Paulus maar. Veelal schrijft hij tot gelovigen die nog heel veel moeten leren. Als het goed is blijven we ons leven lang leerling. Leerlingen hebben de Meester nodig. Hij onderwijst ons in het komen tot geloof maar ook in het leven uit het geloof. Als je reeds de nodiging van Jezus ter harte hebt genomen en geknield hebt bij het kruis, mag je daarna leren te leven van Zijn Woorden.

Als je merkt dat je niet verlangt naar de wederkomst, luister dan naar wat de Zaligmaker zegt. Hij zegt het zelf dat Hij komt als een dief in de nacht. Hij roept ons op om waakzaam te zijn. Laat Zijn woorden spreken in je leven. Hij zegt het zelf dat Hij terugkomt om alle leerlingen tot Zich te nemen. Het beste advies is: blijf heel dichtbij de Heere Jezus Zelf. Hij is namelijk de Komende. Leef aan Zijn voeten.

Ds. L. Krooneman

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Schiedam
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

wederkomst