Gebed voor moeder en zus

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Telkens als ik bid voor mijn moeder en zus dan raak ik depressief. Ik bid dan als volgt: “Heilige Geest, God, Heere Jezus, wilt U er voor zorgen dat mijn moeder en zus gaan geloven?” Weet u hoe dit komt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe dit komt. Kun je met je moeder en zus er ook over spreken? Willen ze ook dat je voor hen bidt? Is je gebed zonder bijbedoelingen? Jakobus schrijft: Laat hij er in geloof om vragen en daarbij niet twijfelen (Jak. 1:6). Maar hij waarschuwt ook voor verkeerd bidden (Jak. 4:3).

Maar het kan niet verkeerd zijn om te bidden voor je moeder en zus dat ze tot geloof komen. Maar bid je wel met verwachting? Dat je het werkelijk uit eigen handen kan geven. In het vertrouwen dat je naar de wil van God bidt. Het geloof is uit het gehoor van het Woord van God. Hebben ze een Bijbel? Of geef je hen wel eens een Bijbeltekst? Bid en werk!

Ds. W. C. Meeuse

Lees ook: Alle artikelen met de tag 'Contact met niet-gelovige'

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)