Leuke jongen kennis laten maken met het geloof

J.M. Strijbis / 1 reactie

Vraag

Ik heb sinds kort contact met een onchristelijke jongen. Ik vind hem erg leuk en wellicht zou het iets kunnen worden. Ik ben me er zeer zeker van bewust dat dit niet de allerbeste keuze is, maar hij staat oprecht open voor het geloof en wil zich aanpassen, dus wil ik het wel een kans geven. Zoals ik al zei, komt hij uit een niet-christelijk milieu en is dus niet gelovig. Hij gelooft wel dat er een God is, maar meer weet hij er niet van af.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik hem het beste kennis laten maken met het geloof? Waar kan ik het beste beginnen en waar juist niet?

Antwoord

Hartelijk dank voor je vraag, die zich richt op kennismaking met het christelijk geloof. Ik zie daarvoor een aantal dingen.

1. Je kunt samen met hem in de Bijbel gaan lezen en daar samen over nadenken, hem vragen laten stellen. Dus luisteren naar wat de Heere zegt in Zijn Woord, want de Schriften getuigen van de Heere Jezus.

2. Je kunt kijken of je samen je ergens aan kunt sluiten bij een laagdrempelige ‘cursus’ over het christelijk geloof.

3. Je kunt samen online (beter nog fysiek) kerkdiensten volgen, waarbij er wel een duidelijke boodschap gepreekt wordt over zonde en genade.

4. Vergeet ook niet het gebed. Samen bidden is van belang, zodat hij ook in kan gaan zien wat het christelijke geloof inhoudt.

Hopelijk kun je hier wat mee. En jouw persoonlijke gebed om de wil en de Zegen van de Heere is eveneens onmisbaar. En het besef dat je geen dingen op kunt leggen of kunt dwingen.

Ik wens je van harte wijsheid toe,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

relatie met niet-gelovige
1 reactie
MUS
Laat het niet 'iets worden' voordat je weet of hij ook gelovig is! Begin geen relatie waarin je geestelijk niet één bent. Lees 2 Korinthe 6:14...