Nieuwe baan en tijdelijke contract uitdienen

Reformatorische Maatschappelijke Unie / 1 reactie

Vraag

Op 1 februari eindigt mijn tijdelijk contract van een jaar. Mijn werkgever heeft me niet laten weten dat hij mijn contract wil verlengen of niet. Ik heb geen mail of brief van hen gekregen. Ik heb daarom een andere baan gezocht en gevonden en op 14 januari liet ik hen weten dat ik mijn contract niet verlengen wilde. Ze hebben echter gezegd dat ik tot 17 februari bij het bedrijf zou moeten werken, want ik moest volgens hen een maand voor het aflopen van het contract opzeggen.

Wat ze nu willen doen is voor die twee weken mijn vakantie-uren inplannen. Dat vind ik niet juist want ze hebben me niets gezegd over de verlenging van mijn contract. Daarom heb ik andere baan gezocht. Ik wil graag weten of ik gelijk heb of niet. Moet ik tot 17 februari bij hen blijven of ben ik vrij om met mijn nieuwe baan beginnen?

Antwoord

Het is heel vervelend als er in zo’n proces onduidelijkheid is en je het gevoel hebt aan het kortste eind te trekken. De RMU kan alleen maar antwoord geven op jouw persoonlijke situatie als we inzicht krijgen in je contract. Leden van de RMU kunnen gebruik maken van ons advies en in dit geval ook hun contract op laten sturen. In jouw contract kunnen we dan terug zien wanneer het contract afloopt, wat er in het contract staat over de aanzegtermijn, maar ook of het contract van rechtswege afloopt of niet. Van harte welkom als lid. Voel je vrij te bellen voor meer info.

Met vriendelijke groet,
Amanda Herrera de Gier,
Medewerker Communicatie

Lees meer artikelen over:

juridisch
1 reactie
Bessensap
Je zou ook contact op kunnen nemen met het juridisch loket in jouw regio.
https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/arbeidscontract-en-werktijden/contractverlenging/