Jezus en de moordenaar in het paradijs

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

In Lukas 23:43 staat dat Jezus zegt: “En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn.” De moordenaar en Jezus zijn beiden op dezelfde dag gestorven. Wij leren ook dat Jezus ter helle is neergedaald en dat hij na drie dagen is opgestaan en 40 dagen nog op aarde heeft geleefd. Toen was Jezus NIET in het paradijs met de moordenaar. Dat lijkt in tegenspraak met wat er in Lukas 23:43 staat. Hoe kan dat?

Antwoord

Dat staat in het artikel 'Heden zult gij met mij in het paradijs zijn'. Lees ook de vragen en antwoorden over 'nedergedaald ter helle' onder de tag 'Apostolische Geloofsbelijdenis'.

2 reacties
CrA
Beste vraagsteller, toen de moordenaar de stem van Jezus hoorde: "Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn, ” toen was hij in het paradijs. En hij is er nog steeds, voor altijd met Jezus verbonden; u met Mij. Denk niet te beperkt over het paradijs.
kip
beste vragensteller
de Heere Jezus heeft toch geen tijd afgesproken?
met de moordenaar?
wel,heden zult gij met Mij....
en die helletijd was toch aan t kruis?

en na de opstanding was de Heere Jezus toch hier en daar onverwachts verschenen?

soms zijn er schijnbare tegenstrijdigheden in de Bijbel